Сім місяців
Зміст пізнавального розвитку
Знайомство з оточуючим. Малюк виявляє інтерес до води, намагається її взяти, як твердий предмет; його увагу привертає все, що виступає: ручки дверей та приймача; гудзики, вимикачі, ніс на обличчі рідних дорослих, вуха на голові тощо. Вчиться маніпулювати різними іграшками, предметами, повторює дії знову і знову.
Орієнтація у просторі. 3 допомогою дорослого та самостійно дитина пересувається у приміщенні квартири; робить це здебільшого цілеспрямовано – досягає шафи або столу, відкриває і закриває шухляди.
Хапання та володіння рукою. Хапає обома руками – кожною по іграшці або предмету.
Перекладає кубики, брязкальця з руки в руку. Крутить іграшку між долонями, однією і тією ж іграшкою грається протягом 3-х хвилин: обмацує її, кидає, бере, шукає, стукає, розмахує. Вчиться маніпулювати різними іграшками, предметами, повторює дії знову і знову. Вкладає маленькі предмета в більші; знає ложку, чашку; стукає ложкою, вкладає ложку в чашку.
Розвиток органів чуттів і поведінка. Б’є кубиком по столу, бере його в рот, перевертає рукою і роздивляється. Кидаючи іграшку, дивиться, як вона падає. Починає стукати двома предметами, взятими в обидві руки, або предметом по підлозі та меблях. 1з задоволенням рве папір, прислухається до цих звуків; виявляє інтерес до води, намагається ЇЇ взяти; увагу привертає все, що виступає: ручки дверей та приймача; Гудзики, вимикачі, ніс на обличчі, вуха на голові тощо. Вчиться маніпулювати різними іграшками, предметами, повторює дії знову і знову. Починає орієнтуватися в часі, сприймає чергування дня і ночі, сну й неспання, діяльності та спокою: тадіє приходу тата з ооботи в один і той самий час. По-різному реагує на смакові якості їжі (солона, кисла), відмовляється їсти те, що не подобається.