Екологічний розвиток

7-9 місяців

Зміст екологічного розвитку

Сприймання об’єктів природи.

Уміння повзати, самостійно сідати, сидіти впевнено, стояти, тримаючись за опору, ставати на коліна, сидіти навпочіпки розширюють можливості дитини спостерігати за явищами та об’єктами природи. В межах зорового сприймання вона концентрує увагу на яскравій квітці, великому зеленому або жовтому листі, кішці, собаці, великій пташці; повертає голову на їхні голоси, прислухається до звуків; вимагає від рідного дорослого пояснень з приводу них; радіє одержаним враженням.

Уявлення про властивості об’єктів природи. У відповідь на запитання дорослого: ”Де собачка?”, “Де кішечка?”, “Де квіточка?” повертає голову і знаходить очима відомих їй тварин, рослину. За зразком дорослого звуконаслідує знайомих тварин: “гав-гав”; “ко-ко”; “му-у-у” тощо. Орієнтується у просторі найближчого природного довкілля, може ініціювати батькам свое бажання рухатися у певному напрямі.

Практичне ознайомлення з об’єктами природи. Діє з різними за розміром (великими-маленькими) натуральними овочами і фруктами); дотягується до них рукою, хапає, утримує в руці, прокочує яблуко, грушу, морквинку, цибулинку, картоплинку. Разом з дорослим виймає фрукти, овочі, ягоди, зелень з неглибокої мисочки. За словесною інструкцією дорослого (“Знайди”, “Поклади у мисочку”, “Візьми”) виконує адекватні дії.
Природодоцільна поведінка.
Позитивно реагує на дії дорослого шодо годування тварин та догляд за кімнатними рослинами; робить спроби долучитися до окремих процедур догляду: “допомагає” батькам поливати квіти; може кинути собаці кісточку, ініціює батькам свое бажання разом з ними погодувати кішку.

Завдання розвитку

Привертати увагу малюка до яскравих рослин, тварин, які мешкають поруч (в межах сприйняття зором і слухом з різних положень: на спині, на животі, вертикально).

Стимулювати бажання обстежувати доступні натуральні природні компонента оком, дотиком, нюхом, на смак. Вправляти у пристосуванні рухів руки дитини до розміру та форми овочів, фруктів. Спонукати до наслідування дорослого голосам тварин, імітувати рухи годування тварин з іграшками на основі словесних вказівок дорослого. Шдтримувати прагнення до самостійних дій з іграшковими тваринами, схвалювати найпростіші прояви дослідницьких дій, коментувати їх. Створювати радісну і доброзичливу атмосферу спілкування з дитиною, викликати радість від взаємодії з природним довкіллям.

Організація життєдіяльності

Батьки створюють розвивальне екологічне середовище: звертають увагу малюка на яскраві об’єкти природи, називають їх, розповідають про них лагідним голосом, показують найпростіші дії з ними (роздивляються, нюхають, смакують тощо). Корисно, щоб дорослий час від часу пропонував дитині знайти очима знайому квітку, тваринку: “Де собачка? (кішка, пташка, квітка тощо). Під час неспання дитини дорослий заохочує її до звуконаслідування тварин (“гав-гав”, “ко-ко”, “мяу-мяу” тощо), висловлюється ніжно щодо них, показує, як добре до них ставиться, як охороняє їх, годує їх на очах у дитини. Корисно показувати малюкові різноманітні дії з овочами і фруктами: котити їх, перекладати з рук в руки, мити, смакувати. класти v вазу, виймати з неї тощо.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close