Екологічний розвиток

10-12 місяців

Зміст екологічного розвитку

Сприймання об’єктів природи. На прохання дорослого знаходить, нюхає яскраву квітку, дивиться на пташок, спостерігає за собакою, кішкою, півнем, коровою, кіньми тощо; дивиться на місяць на темному небі тощо; радіє одержанним враженням.

  • Концентрує увагу та тому, що її зацікавило (листя, яке падає; дощик, що крапає; мурашка, яка повзе по землі, тощо). Впізнає знайомі компонента природи, позитивно реагує на них, радіє зустрічі з ними, усміхається. Активізується інтерес до незнайомих об’єктів природного довкілля.

    Уявлення про властивості об’єктів природи. За показом і словом дорослого виконує дії з іграшковими тваринами, звуконаслідує знайомих. Може відповісти відповідними звуками на запитання: “Як кричить курочка собачка, кішка, корова тощо)?“ Прислухається до дорослого, який коментує свої дії з природними об’єктами, розповідає про них. Добре орієнтується у природному довкіллі оселі.

    Практичне знайомство з об’єктами природи. Повзає або ходить за твариною по кімнаті, промовляючи “кс-кс”; “гав-гав”; “ко-ко” тощо; намагається доторкнутися до тварини ру¬кою; радіє діям, пов’язаним з легеньким проводженням долоньки за шерстю домашньої тва¬рини від голови до хвоста (рука дитини знаходиться в руці дорослого). Малюк володіє вмінням наближати руку до тварин, рослин без зворотних рухів, послідовно, прямо; вміє добре утри-мувати пальцями дрібні природні об’єкти. Рука дитини все більше пристосовується до вели-чини іграшкової тваринки, ягоди, овоча, фрукта: більший природний об’єкт бере розчепіре-ними пальцями; маленький – кінчиками великого, вказівного та середнього.
    Природодоцільна поведінка.

    Радо реагує на слова дорослого: ”Погодуй собачку (кішку, рибок, пташку тощо)”, охоче виконує належні дії разом або під наглядом дорослого. Все частіше виявляє бажання брати посильну участь у догляді за тваринами та рослинами (поли¬та водою кімнатні квіти, покласти в миску собаці чи кішці їжу, насипати зерна пташці тощо). Наслідує окоемі пглгоодоохооонні дії оідних дорослих.

    Завдання екологічного розвитку

    Виховувати у малюка сприйнятливість різних об’єктів природи. Збагачувати уявлення про знайомі, розширювати відомості про раніше невідомі.

    Формувати цікавість як передумо-ву допитливості. Вправляти руку малюка у здатності відкриватися відповідно до різної вели-чини об’єктів природи. Вдосконалювати уміння орієнтуватися у природному довкіллі оселі та найближчоїдо неїтериторії двору, скверу. Збагачувати малюка різноманітними враженнями, розширювати орієнтацію в навколишньому природному довкіллі. Сприяти розвитку елементарної форми “дослідницької діяльності”, радісного відчуття від її процесу та результатів. Залучати дитину до посильної участі у догляді за кімнатними рослинами та свійськими твари-нами. Вправляти у звуконаслідуванні відомих тварин (свійських та деяких диких).
    Організація життєдіяльності
    Батьки усвідомлюють, що екологічно розвинена дитина сприйнятлива до впливів при¬родного довкілля, почувається у знайомому природному оточенні затишно, елементарно орієнтується у ньому, має свої перші переваги та об’єкти інтересу, володіє уявленнями та першим досвідом елементарних форм догляду за кімнатними рослинами та свійськими тва-ринами.

    Щоб досягти цього, дорослі збагачують і розширюють досвід спілкування дитини з природою, багато розповідють про на, привертають увагу до приемного, гальмують появу негативних вражень страхів, пов’язаних з деякими природними об’єктами. Батьки розміщу-ють у житловому приміщенні гарні квітучі рослини, привертають до них увагу малюка, ініцію-ють спільну діяльність з догляду за ними, час від часу змінюють їхнє місцезнаходження, спо-стерігаючи за реакцією дитини. Чи заводити тварину і коли саме, якщо житлова площа неве¬лика і річному малюкові доведеться перебувати з нею в одній кімнаті, вирішувати самим батькам. Проте варто пам’ятати, що тварина є не лише джерелом широкої гами позитивних вражень, але й додаткового клопоту, пов’язаного з появою специфічних запахів, шерсті, бліх, додаткового пилу у повітрі. Поки дитина маленька, не варто різко змінювати кліматичні умови, вводити її у незнайому флору і фауну. За цим – майбутнє.

  • Поки що для її екологічно-го благополуччя вистачає приемного, затишного, знайомого, наближеного до житла природ-ного довкілля. Важливо викликати інтерес малюка до природного довкілля, показувати і називати те, на чому зупиняються його очі (яскраву квітку, співочу пташку, собаку, кішку тощо; погодні явища (сніг, дощ); компоненти космосу (сонце, місяць). Разом з дитиною до-рослий обстежує доступні об’єкти природи, показує способи дії з ними, стимулює бажання пізнавати, схвалює досягнення. Періодично дорослий надає малюкові можливість пальцями рук обстежувати масу натертих овочів або фруктів.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Close